marți , 19 noiembrie 2019
Prima pagină / Lifestyle / Alimentația omului sănătos: noi recomandări

Alimentația omului sănătos: noi recomandări

Un stil de viață sănătos implică și o alimentație sănătoasă, echilibrată. Persoanele care sunt sănătoase trebuie să țină cont de recomandările medicilor privind dieta, dacă vor să prevină îmbolnăvirea. Potrivit ultimelor ghiduri americane (care se bazează pe cercetări medicale), valabile până în 2020, liniile directoare privind alimentația subliniază necesitatea trecerii la alimente și băuturi mai sănătoase. Deși cercetările leagă legumele și fructele de un risc mai scăzut de multe boli cronice și sugerează că pot proteja împotriva unor forme de cancer, încă 3 americani din 4 nu le consumă.

Vezi și: Creierul îmbătrânește diferit. Cine câștigă în bătălia sexelor?

Iată ce spun medicii americani că ar trebui să consume o persoană sănătoasă:

  • O varietate de legume verde închis, roșu și portocaliu, leguminoase și unele amidonice.
  • Fructe, în special mâncate întregi.
  • Cereale
  • Produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi, inclusiv lapte, iaurt, brânză și / sau băuturi din soia fortificate.
  • O varietate de proteine, inclusiv fructe de mare, carne macră și păsări de curte, ouă, nuci, semințe și produse din soia.
  • Uleiuri vegetale.

Nutriționiștii atrag atenția că majoritatea oamenilor mănâncă prea multe zaharuri adăugate, grăsimi saturate și sare și că trebuie să le reducă. Deși colesterolul alimentar, găsit în alimentele de origine animală, nu mai este considerat ca afectează colesterolul din sânge,  alimentele care sunt mai bogate în colesterol, cum ar fi carnea grasă și laptele cu conținut total de grăsimi, au conținut mai ridicat de grăsimi saturate, deci ele trebuie limitate. Gălbenușurile de ou și unele crustacee au conținut mai mare de colesterol, dar nu și de grăsimi saturate, deci pot face parte din opțiunile de proteine, susține Medicine.Net.com.

 

Ce ar fi bine să reduceți din dieta zilnică:

  • Mai puțin de 10% din calorii zilnice trebuie să provină din zaharuri adăugate.
  • Mai puțin de 10% din calorii zilnice ar trebui să provină din grăsimi saturate.
  • Mai puțin de 2.300 de miligrame de sare este un obiectiv zilnic.
  • Tăiați caloriile din gustări. Aproximativ jumătate dintre americani mănâncă două până la trei gustări pe zi, iar aproximativ o treime mănâncă patru sau mai multe.

 

Sfatul specialiștilor: Amintiți-vă de fiecare dată când vreți ceva de mâncat sau de băut, că aveți ocazia să faceți o alegere mai bună pentru sănătate. O serie de mici schimbări la fiecare masă, în timp, pot însemna schimbări semnificative.

 

Vezi si: Medicamente care costa sub 25 lei, la risc de-a nu se mai fabrica si gasi in Romania

Despre Alexandra Manaila

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*